Campagne
Grafisch ontwerp

Ken jij alle 143 namen voor suiker?
Bastarts is een (speculatief) non-profit organisatie dat bewustzijn wil creëren voor het gevaar van diabetes. Onbewust zitten er in de producten die wij eten ontzettend veel suikers. Ook als je probeert een goede keuze te maken in de supermarkt, dan word je toch nog op het verkeerde been gezet. Deels komt dit door de wel 143 verschillende benamingen voor suiker. De verpakkingen staan er ongemerkt vol mee. Hierdoor is er een overmatige suikerconsumptie onder jongeren tussen de 12 tot 14 jaar. Bastarts wil hier iets aan doen.
Voor deze campagne zijn suikerverpakkingen ontwikkelt die volledig uit suiker bestaan en daardoor ook eetbaar. Daarnaast is er een VR-experience ontwikkeld waarbij je misselijk wordt tijdens het eten van deze verpakking. Om je zo het gevoel te kunnen laten ervaren wat suiker - en het hebben van diabetes - met je doet. Om zo bewustwording onder jongeren te creëren.
In samenwerking met Louise Fafié, Anne Martens, Sammy-Jo Thomas en Rink Schelling
Back to Top